.

Tuesday, September 20, 2011

akhirnye, saye terime hakikat sebenar..

~Redha dan berlapang dada tidak memperolehi apa yang kita usahakan itulah satu kehebatan yang tiada taranya.~

Ketentuan Allah, tiada siapa yang tahu...yang pasti ape yg Allah berikan kepada hambaNya adalah yang terbaik walaupun perit dan pahit sekalipun kerana kemanisannya akan terasa bile kite menghadapi perkare itu dengan sabar dan ikhlas...redha..itu yg penting...

Thursday, August 4, 2011

salam ramadhan

Alhamdulillah....

Syukur ayat kuniaan nikmatNya, masih diberi kesempatan untuk terus hidup dan dapat bersama-sama meraikan bulan ramadhan yg penuh barakah...Terusik hati dgn satu artikel dari blog Langit Illahi... Ya Allah, sesungguhnya amat bertuah rase dihati kerana masih diberi peluang itu...maka ya Allah...hamba mohon tetapkalah hati hamba ini untuk mengabdikan diri kepadaMu dan menggunakan peluang yg telah Engkau berikan kepada hambaMu ini dgn sebaiknya kerana hamba tidak yakin bahawa hamba masih berpeluang menemui ramadhan yg akan datang...

Tiada apa yg aku harapkan melainkan yg terbaik dari Allah...mengharapkan sesuatu dari Allah, maka hendaklah kita berusaha, berdoa dan tawakal kepadaNya... berserahlah pada Yang Berkuasa....

Monday, July 18, 2011

berganda-ganda dugaan...

salam....


sekadar luahan hati...


"aku sering berdoa kepada Allah supaya aku ditabahkan hati,sabar,kuat semangat dengan ape yang aku alami dan akan lalui..., tapi bila makin aku berdoa, makin banyak dugaan yg datang..satu persatu yg datang...hati membisik, Allah x terima ke doa aku nie???hmmm :( ..... Alhamdulillah...ku temui jawapannye.. dugaan dan cabaran yg melimpah ruah itu adalah untuk jdkn diriku makin tabah dan sabar seperti mana yang aku doakan kerana banyaknye dugaan Alla itulah yg akn membuatkan hambaNya makin tabah...malah,jika diterima dengan tabah dan sabar, ganjaran yg besar akan diperolehinya..dan, tabah dan sabar itulah kemanisan iman...apakah aku tidak mahu menjadi org yg beriman??"

syukur, Alhamdulillah...ya Rabbi...terima kasih atas segalanya..yg manis mahupun pahit..yg susah ataupun senang, yg gembira dan juga yg sedih........walaupun berat untuk aku tempuhi segalanya sejak kehilangan sahabat2 baik yg sentiasa bersamaku sehingga aku yg aku rasakan,ku pendam sahaja sendiri...menguatkan hati untuk terus senyum...namun aku yakin, Engkau sentiasa dekat bersamaku...buat anda yg terluke kerana saye,kerane sikap saye yg sentiase berubah...saye mohon ampun dan maaf....tiade niat untuk melukakan hati anda yg telah byk berkorban kerana saye....semoga Allah memberi rahmat dan berkat buatmu...

Thursday, May 26, 2011

Lagu Helena - Tanpamu (feat. Sabhi Saddi) (OST Nur Kasih The Movie)




Tanpamu hidup jadi sunyi

Tanpamu ku seakan mati
Tanpamu bagai malam tanpa bintang



Tanpamu aku kan tersesat
Tanpamu tiada lagi hasrat
Tanpamu seakan jantungku berhenti



Kau yang terindah dalam hidup ini
Dan takkan pernah berubah selamanya
Aku terlahir hanyalah untuk kamu
Jadi pelindung dirimu



Tanpamu nafasku terhenti
Karenamu aku ada disini
Tetap bersamaku selalu di sampingku
Untuk selamanya, untuk selamanya



Tanpamu aku kan tersesat
Tanpamu tiada lagi hasrat
Tanpamu seakan jantungku berhenti



Kau yang terindah dalam hidup ini
Dan takkan pernah berubah selamanya
Aku terlahir hanyalah untuk kamu
Jadi pelindung dirimu



Kasih yakinlah kepada diriku
Sayang dan cintaku pun hanya untukmu
Dan takkan berubah untuk selamanya
Cintaku padamu



Kasih yakinlah kepada diriku
Sayang dan cintaku pun hanya untukmu
Dan takkan berubah untuk selamanya
Cintaku padamu
Cintaku padamu, cintaku padamu


Sunday, May 22, 2011

pergi....




Sayu terpisah
hikayat indah kini hanya tinggal sejarah
berhembus angin rindu
begitu nyamannya terhidu wangian kasihmu
hujan lebat mencurah kini
bagaikan tiada henti
kaulah laguku kau irama terindah
tak lagi kudengari
kau pergi.. pergi..
sepi tanpa kata
terdiam dan kaku tak daya kau kulupa
apa pun kata mereka
biarkan kenangan berbunga di ranting usia



Thursday, May 19, 2011

without words

I shouldn’t have done it….
Should have just ignored, like I couldn’t even seen like I can’t see u…
From the very first time, may be I shouldn’t have seen…
I should’ve run away, should’ve pretend like I didn’t hear, pretending not to hear…
Couldn’t hear…
From the very first time, shouldn’t have felt u love,

Without a word, I knew about love..
Without a word u gave me love..
Without a word, I felt your love..
Without a word u gave me love..
I keep it all here even your breath holding into your deep inside here…
But u are leaving just like this.

Without a word my love is leaving me..
Without a word my love throws me away…
What will I have to say the words on my lips??
Were surprised by themselves..
It all came without a single word…
Without a word, I’m waiting for love,
Without a word, I’m hurt because of love..

My soul has left
I became a fool..
I just can look to the sky and cry…
Without a word separation found me..
Without a word, separation came to me..
I couldn’t even prepare..
I had to let u go..
My heart feels like it’s having a stinging pain…
It all came without a single word..

Without a word u came,
Without a word u left..
Just like a fever..
May be its only hurt for a while, but the scars will be left forever..
Without a word, my tears are falling..
Without a word, my hearts broken….

Tuesday, May 17, 2011

kasihku sinar....

Kasihku Sinar by Amy Mastura:

Melangkah mengharapkan
Hadir dirimu
Ku genggam segala memori

Kita dewasa bersama
Menuju satu cita
Walau jalan berbeza

Kasihku sinar tanpa cinta
Sinarnya tanpa asmara
Dengarilah hatiku rindu
http://www.free-lyrics.org

Kasihku mekar tak berbunga
Mekarnya di dalam jiwa
Biarkanlah, biarkan saja
'Kasihku sinar'

Andai kau ada disini
Terukirlah senyuman
Tersingkir rasa sepi

Andai kau pergi dari sisi
Jangan disingkir
Diriku dari mimpimu

Sunday, May 15, 2011

ketemu lagi...



awak...ingt..Allah sentiase bersame kite...kite same2 berdoa ea awk...saya kuat demi awak...jd,awak kne kuat demi saye..tidak demi saye pun tapi demi diri awk sndiri dan demi keluarga awk....ok??saye akn mendoakan yg terbaik utk kite....insya Allah,seperti yg saye kate kn lg...ade jdoh kite...kite ketemu lg ea??? 
sekian...untuk TUKANG KEBUN SAYA(raimi roslan)...


Doa 4 u :

"May Allah be with u every step that u take...May He guide u each decision u have made..May He help u when life gets rough...May He lift u when u've had enough...May He protect u when u fall...May He hear u when u call..May He soothe yr heart when u don't understand..May ALLAH ALWAYS hold u in HIS hands...Aminnnn..."

Sunday, May 1, 2011

secebis kenangan

salam...

secebis kenangan bersama yang teristimewa...di PDK Bukit Gambir, Ledang....

video

Tuesday, April 26, 2011

Melupakanmu....

salam...
bukan untuk kita memlupakan seseorang yang pernah bermakna dalam hidup kita... Yang pernah memberi kita rasa bahagia walaupun seketika cuma.. Tapi, apa-apa pun...nikmat Allah hak milik Allah... Dia Maha Berkuasa atas sesuatu... Dan setiap ape yg berlaku ada hikmahnya.. Kita hilang sesuatu tidak bermakna kita segalanya...ingatlah, selagi kita bersabar atas segala ujianNya, Allah akan menggantikan dengan sesuatu yang jauh lebih baik untuk kita...

Doa apakah yang perlu dibaca untuk kita melupakan seseorang? 



 Hidup yang berkat adalah dengan menyerahkan segala urusan kita hanya kepada Allah semata. Untuk menjadi insan yang beriman dan wanita solehah itu ialah dengan menjalankan segala yang diperintahkan Allah dan meninggalkan segala yang dilarangNya. Jika ketentuan dan aturan Islam itu dapat kita amalkan maka Insya Allah, kita akan dijaga oleh Allah daripada segala sesuatu yang membahayakan diri kita.
Lakukanlah amalan-amalan wajib dan tambahkanlah dengan amalan-amalan sunat. Kemudian setelah solat berdoalah dengan mengharapkan rahmat-Nya agar segala gangguan yang menghantui pemikiran kita dapat disingkirkan, cukup berdoa dengan bahasa kita sendiri yang kita fahami keinginan dan maksudnya. Begitu lengkapnya ajaran Islam sehingga ketika ingin tidurpun ada doa yang mesti kita amalkan sehingga diri kita tidak diganggu oleh pengaruh buruk dari luar. Disamping membaca doa tidur, kita juga dianjurkan membaca surah al Fatihah, ayat Kursi, surah al Ikhlas, surah al Falaq dan surah An Nas. Dengan mengamalkan surah-surah tersebut, insya Allah dapat berperanan sebagai pendinding orang mukmin dari gangguan manusia mahupun makhluk halus.
Begitu jugalah dengan masalah yang anda hadapi, boleh mengamalkan surah-surah tersebut sebagai pendinding, namun jika ingatnya anda kepada seseorang itu kerana cinta anda yang mendalam atau rasa kasih sayang, sedangkan anda berharap kepada Allah agar dijodohkan dengannya, maka berdoalah kepada Allah agar minda anda menjadi tenang dan tidak terlalu menuruti perasaan. Wallahu A'lam.



Sunday, April 24, 2011

antara SUNAT dengan HARAM...

salam semua....



Terlebih dahulu cik kayangan mintak maaf sebab dh lame tak update blog nie… Actually banyak je yg nk dikongsikan bersama.Tetapi kekanggan mase menyebabkan cik kayangan x dapat nk update blog nieh. Sebelum cik kayangan teruskan coretan kali ini, dikesempatan ini cik kayangan ingin ucapkan selamat hari lahir buat ibunda tersayang, HAJJAH ASMAH BT OMAR .. Semoga ibunda diberkati Allah dan mendapat rezeki yang melimpah ruah drNya… Semoga mak sihat2 selalu….





Pada asalnya cik kayangan nak ceritakan pasal aktiviti yang cik kayangan dengan ahli kumpulan yang lain ni PDK Bukit Gambir, Ledang…siap buat videonyer lagi..tetapi ade sedikit masalah. Insya Allah, cik kayangan akan cerita tentang tu lain kali..
Berikutan dengan tajuk post cik kayangan kali ini, “Antara SUNAT dengan HARAM”, ade 1 kisah sebenarnya yang berlaku beberapa jam yang lepas. Satu kejadian yang amat menyedihkan cik kayangan sebagai orang Islam… Cik kayangan tahu, yang diri ini serba kekurangan malah penuh dengan dosa. Tetapi, sebagai hamba Allah yang telah diutuskan sebagai khalifah di bumi ini, kita sepatutnya berusaha untuk menjadi seorang hamba yang bertaqwa. Melihatkan sesetengah org tidak melaksanakan rukun Islam yang ke-2, menunaikan solat 5 kali sehari semalam hati cik kayangan meruntun sayu..Bukan siapa mereka itu…mereka itulah yang bersama cik kayangan setiap hari.. Apa-apa pun, cik kayangan serta yang lain cuba menasihati dengan cara yang paling hakus…antara berjaya ataupun tidak, terpulanglah kepada mereka. Yang penting, cik kayangan serta yang lain telah terlepas dari tanggungjawab yang akan dipersoalkan di akhirat nanti….





sabda Rasulullah yang bermaksud:

"Perhitungan yang mula-mula sekali dilakukan seorang hamba di akhirat nanti ialah solat. Jika baik solat maka baiklah segala amalan-amalan yang lain dan jika rosak solat maka turut rosak segala amalan yang lain"

Sabda Rasulullah lagi:

"Sesiapa menjaga solat dengan baik, solat itu memberi kepadanya cahaya, menjadi bukti dan bercahaya di akhirat nanti, jika sesiapa tidak menjaga solat tidak ada baginya cahaya, tidak ada baginya bukti dan kejayaan dan pada hari kiamat bersama Qarun, Firaun dan Ubai bin Khalaf"

Sabda Rasulullah lagi:

"Batas pemisahan antara seorang itu dengan kufur ialah meninggalkan solat"





Berkaitan dengan kisah yang berlaku, asalnya kawan baik cik kayangan iaitu CIK DOT.DOT membaca doa iftitah…tetapi ade sedikit kekeliruan dalam bacaan itu sehingga CIK DOT.DOT terus blank meneruskan bacaan. Maka, kuarlah suara-suara sumbang yang mengatakan macam2… seolah-olah CIK DOT.DOT telah melakukan sesuatu yang amat berdosa besar. Yang nak dijadikan kisah, insan yang mengeluarkan suara sumbang itu adalah seorang hamba Allah yang tidak melaksanakan kewajiban dia menunaikan solat.. malah, dengan bangga mengatakan bahawa dirinya yang tidak solat ini pun taw baca doa iftitah dengan lancar..Masya Allah…berderau darah ni.  Dengan serta merta, CIK DOT.DOT terus terang mengatakan yang dia jarang membaca doa tersebut dalam solat. Cik kayangan pun mengakui kadang-kadang cik kayangan sendiri pun tidak membaca doa iftitah tersebut.. cik kayangan terlepas cakap yang doa iftitah ni baca dalam rakaat pertama dan kedua.. Maka, lagi rancaklah hamba Allah tu berkata, “eh,bukan ke doa iftitah bace dalam rakaat pertama je ke?? Tu kan ikrar kite dalam solat??” Cik kayangan ni sebenarnya dh tertukar dengan bacaan surah… Tergamamnya cik kayangan time tu..taw pun yang doa iftitah tu ikrar kita, tp yang peliknya nape dia yang berkata tu tidak solat??hmmm….. Seterusnya, kedengaran lagi suara sumbang dari 2 insan, “eh, aku tak pernah tak baca doa iftitah dalam solat”… siapakah mereka?? Mereka itulah yang jarang menunaikan solat, solat bila nak exam, solat bila org suruh, solat bila ditimpa masalah besar dan mereka itulah juga insane yang melambatkan mandi wajib!!! Jadi, keadaan yang sebenarnya…… mereka itu tetap x bace doa iftitah sebab mereka tidak solat…bukan ke begitu,tuan hakim???

Cik kayangan dengan CIK DOT.DOT hanya menjadi seorang hamba Allah yang begitu jahil dalam kalangan mereka2 tersebut. Kami hanya berdiam diri….Mengakui kelemahan diri.. Rasa malu la jugak bile ditegur dengan mereka2 itu… Tapi, cik kayangan dengan CIK DOT.DOT berasa amat kecil hati. Apekah mereka itu tidak tahu malu bile menjadi seorang yang taw serba serbi tetapi tidak melaksanakan pun tanggungjawab yang wajib tuh??? Mengakui yang diri tu tak solat kat orang lain??? Wahai CIK DOT.DOT….apa daya kita??? Semoga Allah membuka hati mereka, semoga hati mereka masih lembut  untuk berdetik nak menunaikan solat…. Dan CIK DOT.DOT, jangan rasa rendah diri….apa-apa pun tingakat diri dalam mempelajari agama Allah. Kita sama-sam perbaiki apa yang lemah….Cik kayangan pun learned something yang cik kayangan xtaw pun dr CIK DOT.DOT malam td.. Terima kasih ya, CIK DOT.DOT!!!

Jadi, kalian semua...persoalan sekarang ini...antara meninggalkan perkara sunat dengan haramnya meninggalkan solat??? apa kata kalian? walau apa-apa pun, cik kayangan teringat pesanan arwah mualim Bahrin yang mengajar cik kayangan mengaji dulu, kalau kita buat perkara haram,kite dapat dosa..kalau kita buat perkara sunat, kita dapat pahala..kalau kita tinggal perkara sunat kita akan rugi..... 
sekian, jumpa lagi.... ;)

Saturday, February 19, 2011

wanita





Allah berfirman:"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan "
"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakanyang seringkali datang dari anak-anaknya "
"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh "
"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya "
"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya "
"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu"
"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan dan ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bila pun ia perlukan."
"Kau tahu;kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya."
"Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya,kerana itulah pintu hatinya.. Tempat dimana cinta itu ada."






Puteriku Sayang

Album : Keizinan Mu
Munsyid : Hijjaz
http://liriknasyid.com


Lembut mu tak bererti kau mudah dijual beli
Kau mampu menyaingi lelaki dalam berbakti
Lembut bukan hiasan bukan jua kebanggaan
Tapi kau sayap kiri pada suami yang sejati

Disebalik bersih wajah mu disebalik tabir diri mu
Ada rahsia agung tersembunyi dalam diri
Itulah sekeping hati yang takut pada ilahi
Berpegang pada janji mengabdikan diri

Malu mu mahkota yang tidak perlukan singgahsana
Tapi ia berkuasa menjaga diri dan nama
Tiada siapa yang akan boleh merampasnya
Melainkan kau sendiri yang pergi menyerah diri

Ketegasan mu umpama benteng negara dan agama
Dari dirobohkan dan jua dari dibinasakannya
Wahai puteriku sayang kau bunga terpelihara
Mahligai syurga itulah tempatnya




~WANITA~

Kau digelar sebagai penyeri dunia
Hadirmu melengkap hubungan manusia
Bukan sahaja dirindui yang biasa
Malah Adama turut sunyi tanpa Hawa

Akalmu senipis bilahan rambut
Tebalkanlah ia dengan limpahan ilmu
Jua hatimu bak kaca yang rapuh
Kuatkanlah ia dengan iman yang teguh

Tercipta engkau dari rusuk lelaki
Bukan dari kaki untuk dialasi
Bukan dari kepala untuk dijunjung
Tapi dekat dibahu untuk dilindung
Dekat jua di hati untuk dikasihi
Engkaulah wanita hiasan duniawi

Mana mungkin lahirnya bayangan yang lurus elok
Jika datangnya dari kayu yang bengkok
Begitulah peribadi yang dibentuk

Didiklah wanita dengan keimanan
Bukannya harta ataupun pujian
Kelak tidak derita berharap pada yang binasa

Engkaulah wanita istimewa

Sedarilah insan istimewa
Bahawa kelembutan bukan kelemahan
Bukan jua penghinaan dari Tuhan
Bahkan sebagai hiasan kecantikan 




Friday, February 11, 2011

lemahnya aku


Ya Allah…
Sesungguhnya hamba insan yang lemah…
Ya Allah..
Aku tersungkur dengan ujian dan dugaanMu..
Aku tahu, aku penuh dengan kelemahan dan kekurangan
Aku lemah dalam segalanya..
Dalam kehidupan seharian, dalam persahabatan, dalam percintaan..
Yang paling penting,
Aku lemah dalam mengabdikan diriku kepadaMu..
Ya Allah..
Sesungguhnya aku tahu cinta sejati hanya cinta kepadaMu…
Tapi, aku terus hanyut dalam cinta insani..
Sudah banyak airmata ini mengalir kerana cinta kepada manusia…
Ya Allah…. Jauhnya aku dariMu…
Ya Allah…
Engkau tunjukkan aku apa yang telah berlaku terhadap org yang aku saying
Engkau bukakan mata hati aku…
Sesungguhnya cinta dunia, cinta manusia adalah buta…
Akan menjadi parah sekiranya mengikut hawa nafsu
Akan hilang pedoman hidup jika tidak megawal jiwa dan perasaan…
Ya Allah..
Hamba mohon kepadaMu…
Pimpimlah daku… dijalanMu..
Janganlah biarkan hati ini, jiwa ini terus kabur dengan cinta duniawi..
Ya Allah..
Aku lemah….
Lemah dalam persahabatan…
Ternyata aku masih jahil dalam mengenali ape erti sahabat??
Apa erti kawan?
Apa erti rakan??
Apa erti teman??
Aku termenung sendiri..
memikirkan kata-kata indah dalam persahabatan…

Jangan berkawan dgn orang yang tamak kerana pada zahirnya ia ingin membahagiakanmu tapi hakikatnya dia akan mencelakan . Jauhilah berteman dengan pembohong kerana ia boleh menjadikan orang yang dekat lari daripadamu  dan sebaliknya .Janganlah berkawan dengan orang yang bakhil kerana ia akan melupaimu di waktu kamu sangat memerlukannya dan jauhilah bersahabat dengan orang yang suka berbuat jahat kerana ia tidak malu untuk menjualmu dengan harga yang sangat murah –
(Saidina Ali bin Abi Thalib)

Jangan engkau bersahabat dengan sahabat yang mana dia begitu berharap kepada engkau ketika mahu menyelesaikan masalahnya sahaja sedangkan apabila masalah atau hajatnya telah selesai maka dia memutuskan kemanisan persahabatan. Bersahabatlah dengan mereka yang mempunyai ketinggian dalam melakukan kebaikan, memenuhi janji dalam perkara yang benar, memberi pertolongan kepada engkau serta memadai dengan amanahnya atau sikap bertanggungjawabnya terhadap engkau. –
(Imam Umar bin Abdul Aziz)

Ya Allah..
Apakah aku betul-betul layak menjadi seseorang
Yang bergelar sahabat???
Dengan kekurangan aku
Kelemahan aku..
Mampukah aku???
Mmapukah aku menjadi seseorang sahabat yang betul-betul menepati ciri-ciri
Untuk menjadi sahabat??
Ya Allah….

Saturday, February 5, 2011

meruntun hatiku...

Saya telah mengembara ke hujung dunia mencari CINTA saya. Tapi pertama kali saya bertemu awak hati saya terus terpaut. Demi tuhan saya tidak tahu mengapa tapi itulah kebenarannya. Saya telah menolak awak tapi awak menguji saya dengan kesabaran awak sikap ambil berat awak selama bertahun- tahun. Awak tahu awak tidak bertepuk sebelah tangan dan awak berjanji hanya saya CINTA sejati awak. 

Saya tidak dapat membohongi perasaan saya bahawa saya menyayangi awak. Dan di saat saya MENCINTAI awak, saya telah jatuh ke dalam dasar perasaan yang sangat dalam. Lemas dan hampIr tenggelam di dalam lautan kasih sayang, seribu impian dan saya mula terpikir, saya menggembara ke hujung dunia , mencari awak, rupanya awak di sisi saya selama ini dan saya baru menyedarinya.

Bagai merpati putih CINTA saya berkelana mencari singgahsana di hati awak. Nyata saya tidak menemuinya. Tapi akhirnya, bila awak telah memiliki CINTA saya, awak mencampakkannya ke dasar laut yang tidak mampu saya selam. Di sana saya tidak mampu melihat cahaya. Awak berikan saya harapan, dan akhirnya awak jugalah yang menyalakan api dan membakar saya dalam diam. 

Saya sedih sangat, bila awak kata awak tak tahu apa awak sebenarnya cari. Jadi, siapa saya selama ini di hati awak????

* Adakah selama ini awak sebenarnya tidak pernah menyanyangi saya??
*
* Siapa yang mengajar saya untuk membuka hati saya untuk CINTA ??
*
* Siapa yang mengajar saya CINTA itu memerlukan pengorbanan??
*
* Siapa yang mengajar saya supaya jujur dengan perassan saya sendiri?

AWAK!!! Awak mungkin jenis lelaki yang boleh mencintai ramai wanita berlaki-kali. Tapi saya seorang perempuan yang percaya hidup saya hanya ada seorang lelaki, satu CINTA,dan satu perkahwinan. Melangkah pergi meninggalkan awak talah meragut seluruh kekuatan yang saya ada. Jangan anggap saya tinggalkan awak kerana saya bencikan awak. Jangan 

Bagaimana harus saya menbenci awak, sedangkan setiap hari saya merindui awak biarpun, pada ketika itu awak di sisi saya. Di setiap saat saya mengingati awak. Seumur hidup ini saya MENCINTAI awak

Seseorang pernah berkata,
If you really love someone let the person go. If that person really meant for you, the person will come back to you eventually. But if the person does not, then the person never meant for you, in the first place.

AWAK….
Kerana saya menCINTAi awak saya lepaskan awak, demi kebahagiaan awak.Kerana itu yang awak mahukan. Kerana saya tiada lgi dalam hati awak. Saya berdoa supaya awak jumpa dengan apa yang awak cari. Supaya suatu hari nanti, awak memahami apa erti CINTA yang sebenar. Supaya suatu hari nanti, awak akan dapat merasai bagaimana perasaanya apabila terlalu CINTAkan seseorang dan semoga awak tak kan pernah terlewat untuk menghargainya.

AWAK....
Saya percaya, andai benar kita berjodoh , awak akan kembali kepada saya. Itu bukan harapan saya tetapi saya sedang belajar untuk pasrah pada ketentuan Allah dan kalaupun awak tidak kembali saya percaya ,itulah yang terbaik.







" Ya Allah, berikanlah hamba kekuatan untuk menghadapi apa jua dugaan dan ujianMu....Sesungguhnya hamba sungguh buta dalam mencari cinta sejati...Tuntunlah hatiku ini dalam mencari cinta hakiki, cinta di jalanMu.... Amin.."

Friday, February 4, 2011

menghampiri penghujung usia



Salam…

Sudah lama meninggalkan ruangan blog nie kesepian… kesibukkan di kolej dan assignment yang berat-berat semester kali ni membataskan untuk terus mengupdate blog nie…huhuhu… terlalu banyak yang hendak diceritakan sampai tak tahu mcm mn nak mulakan and cite ape yang nak dikongsikan…huhuhu…

Bersyukur pada Allah atas kesempatanNya memberi aku peluang untuk terus hidup selama 20 tahun ni…Aku masih diberi peluang menikmati nikmatNya yang tiada terkira…Alhamdulillah…semoga aku menggunakan peluang ini sebaik mungkin… Rasa penuh keinsafan apabila umur semakin meningkat di mana penghabisan usiaku semakin dekat….apakah ibadat, amal jariah sudah cukup menampung kehidupan aku di sana kelak???

“ Ya Allah, janganlah Engkau pesongkan hati ini setelah Engkau memberi petunjuk dan hidayah kepadaku”….

Semakin umur meningkat, semakin tercabarlah dalam menghadapi liku-liku kehidupan di dunia ini yang penuh pancaroba…. Apakah mampu aku menghadapi semua ini dengan hati yang cekal dan sabar?? Aapakah nanti, aku mampu memperjuangkan agama Allah?? Berjihad keranaNya?? Ya Allah, apabila persoalan itu bermain di jenak pemikiran….hati menjadi gundah-gulana.. Betapa lemah hambaMu ini, ya Rabbi….
Apa-apa pun, setiap mukmin ada senjatanya sendiri..iaitu DOA….yang aku mampu adalah berusaha, berdoa dan tawakal kepadaMu, ya Allah…. Sesungguhnya, Engkaulah Yang Maha Berkuasa atas sesuatu perkara….Yang Maha Agung….

Buat bonda yang telah mengandungiku selama 9 bulan, menahan kesakitan,bertarung nyawa demi melahirkan seorang zuriat, menyusukanku, menjagaku melebihi keperluan diri sendiri, mendidik dan mengasuh,memberi pelajaran dan yang paling penting mendidik aku menjadi seorang insan yang beragama Islam….







Terima kasih yang tidak terhingga buat bonda….walaupun ucapan terima kasih ini tidak dapat menandingi segala apa yang telah bonda berikan kepada ankanda selama ini…Anakanda hanya mampu berdoa semoga bonda dirahmati dan diberkati Allah selalu, diberi kesihatan tubuh badan utk beribadat dan hanya Allah sahajalah yang mampu membalas budi baik, jasa dan pengorbanan yang telah bonda lakukan buat anakanda selama ni… Dan pada hari ini, dirimulah merupakan mak dan abah buat aku dan adik-beradik yang lain….

Buat para sahabat yang mendoakan kejayaan dan kesejahteraanku sempena hari lahir yang ke-20 pada 7 januari 2011, terima kasih yang tidak terhingga buat kalian semua…semoga kita sama2 mengecapi kejayaan..Insya Allah….

Ada 1 kisah yang telah berlaku pada hari lahirku pada tahun lepas yang memberi kesan mendalam kepadaku sehingga ke hari ini.. apa-apa pun, semua itu hanyalah tinggal kenangan …

Di saat hati meruntun kesayuan mengimbau kenangan lalu, akhirnya aku tersenyum jua...terima kasih kepada yang telah memberikan senyum kepadaku.... (^ ^)






tengs kepada semua yg terlibat

Saturday, January 1, 2011

Kesamaan di sebalik Perbezaan

Kalau mencari perbezaan
Yang jelas di mata
Adalah kelainan dan berlawanan
Ketaranya pertentangan

Anggaplah ketidaksamaan itu
Rahmat yang menjadikan kehidupan 
Lebih berseri dan bermaya
Merangsang produktiviti
untuk diri dan agama
Mencerna ukhuwah yang meriah
Diskusi dan muzakarah
Sebagai medan menyelesai masalah

Tidak perlu saling menonjol diri
Aku sahajalah yang cantik!
Aku sahajalah yang betul!

Marilah melihat kesamaan....di sebalik perbezaan
Bahawa...."setiap Muslim itu bersaudara"
Bertuhankan Tuhan yang sama 
Bernabikan Nabi yang sama

Cuma yang benar-benar membezakan
Yang menjadikan hina atau mulia
Hanyalah keimanan dan taqwa kepadaNya...

~di petik dari Majalah Anis edisi Januari 2011~